Student Entrepreneurship in the Social Knowledge Economy (Registro nro. 27908)
[ vista simple ]
000 -CABECERA | |
---|---|
campo de control de longitud fija | 04925Cam#a22004815i#4500 |
001 - NÚMERO DE CONTROL | |
campo de control | INGC-EBK-000480 |
003 - IDENTIFICADOR DEL NÚMERO DE CONTROL | |
campo de control | AR-LpUFI |
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN | |
campo de control | 20220927105908.0 |
007 - CAMPO FIJO DE DESCRIPCIÓN FÍSICA--INFORMACIÓN GENERAL | |
campo de control de longitud fija | cr nn 008mamaa |
008 - DATOS DE LONGITUD FIJA--INFORMACIÓN GENERAL | |
campo de control de longitud fija | 140520s2014 gw | s |||| 0|eng d |
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL ESTÁNDAR DEL LIBRO | |
Número Internacional Estándar del Libro | 9783319055671 |
024 7# - IDENTIFICADOR DE OTROS ESTÁNDARES | |
Número estándar o código | 10.1007/978-3-319-05567-1 |
Fuente del número o código | doi |
050 #4 - SIGNATURA TOPOGRÁFICA DE LA BIBLIOTECA DEL CONGRESO | |
Número de clasificación | HB615 |
072 #7 - CÓDIGO DE CATEGORÍA DE MATERIA | |
Código de categoría de materia | KJH |
Fuente | bicssc |
072 #7 - CÓDIGO DE CATEGORÍA DE MATERIA | |
Código de categoría de materia | BUS025000 |
Fuente | bisacsh |
100 1# - ENTRADA PRINCIPAL--NOMBRE DE PERSONA | |
Nombre de persona | Del Giudice, Manlio. |
9 (RLIN) | 261185 |
245 10 - MENCIÓN DE TÍTULO | |
Título | Student Entrepreneurship in the Social Knowledge Economy |
Medio | [libro electrónico] : ; |
Resto del título | Successful Cases and Management Practices / |
Mención de responsabilidad, etc. | by Manlio Del Giudice, Maria Rosaria Della Peruta, Elias G. Carayannis. |
260 #1 - PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, ETC. | |
Lugar de publicación, distribución, etc. | Cham : |
Nombre del editor, distribuidor, etc. | Springer International Publishing : |
-- | Imprint: Springer, |
Fecha de publicación, distribución, etc. | 2014. |
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA | |
Extensión | xiv, 146 p. : |
Otras características físicas | il. |
336 ## - TIPO DE CONTENIDO | |
Término de tipo de contenido | text |
Código de tipo de contenido | txt |
Fuente | rdacontent |
337 ## - TIPO DE MEDIO | |
Nombre/término del tipo de medio | computer |
Código del tipo de medio | c |
Fuente | rdamedia |
338 ## - TIPO DE SOPORTE | |
Nombre/término del tipo de soporte | online resource |
Código del tipo de soporte | cr |
Fuente | rdacarrier |
347 ## - CARACTERÍSTICAS DEL ARCHIVO DIGITAL | |
Tipo de archivo | text file |
Formato de codificación | |
Fuente | rda |
490 1# - MENCIÓN DE SERIE | |
Mención de serie | Innovation, Technology, and Knowledge Management, |
Número Internacional Normalizado para Publicaciones Seriadas | 2197-5698 |
505 0# - NOTA DE CONTENIDO CON FORMATO | |
Nota de contenido con formato | Part 1 The institutional dimension of entrepreneurship: background and foundations of research perspectives -- Chapter 1 Processes of entrepreneurship and new venture creation -- Chapter 2 Managing the entrepreneurial process: the relationship between universities and early entrepreneurship -- Chapter 3 New business creation, entrepreneurial will and need of achievement -- Part II Customizing academic resources to graduate entrepreneurial specificities -- Role of new technologies in re-inventing Educational Paradigms -- Chapter 5 Open source environments in Education: Beyond Virtual Learning Environments -- Chapter 6 Designing an entrepreneurial profile in higher educational systems -- Part III Gender, ethnicity and cultural background differences in student entrepreneurship -- Academic training program in entrepreneurship, reference models and family business background -- Chapter 8 Student immigrants and the usefulness of diversity: the new face of entrepreneurship -- Chapter 9 Female young entrepreneurship: practical evidence. |
520 ## - SUMARIO, ETC. | |
Sumario, etc. | Traditionally, the study of entrepreneurial behavior focuses on such factors as (i) the personality characteristics that distinguish the entrepreneur from non-entrepreneur and (ii) demographic characteristics such gender, age, familiar antecedents, and education. With particular respect to investigating the development, acquisition, and dissemination of entrepreneurial skills and behaviors, the authors focus on the university environment, as a locus of research and innovation, where students are exposed to a wide variety of influences that are enhanced by a high degree of connectivity.   The underlying theme of this volume is to develop our understanding of the sociology of student entrepreneurial behavior and in doing so attempt to synthesize literature investigating individual talent with the literature on concurrent knowledge sourcing in the pursuit of entrepreneurial activities. Specifically, the authors investigate the degree to which access to diverse knowledge (in addition to such psychological characteristics and tolerance of ambiguity and risk taking) influences the nature and probability of entrepreneurial success. Moreover, they explore the role of social media and social networking in facilitating access to distributed and disparate information and knowledge. Their research addresses such timely questions as: Where do entrepreneurial opportunities come from? How can higher education best stimulate the creation of firms emanating from young and smart minds in colleges and universities? What is the value of MOOCs for frequent, early, and â_othickâ__ communication among the various specialties needed to accomplish entrepreneurial projects? How do we know whether social media affect studentsâ_T responses to new knowledge and new ideas? To what extent do educational practices affect racial and ethnic differences in student entrepreneurship? What is the role of the indigenous minority student entrepreneur in establishing high-technology firms? The result is a multi-dimensional approach that sheds light on the dynamics of education, knowledge creation, social networking, innovation, and new business development.  . |
650 #0 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA | |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada | Entrepreneurship. |
9 (RLIN) | 260967 |
650 #0 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA | |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada | Mass media. |
9 (RLIN) | 261186 |
650 #0 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA | |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada | Communication. |
9 (RLIN) | 260294 |
650 #0 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA | |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada | Social sciences in mass media. |
9 (RLIN) | 261187 |
650 #0 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA | |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada | Sociology. |
9 (RLIN) | 261188 |
650 14 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA | |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada | Business and Management. |
9 (RLIN) | 260775 |
650 24 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA | |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada | Media Sociology. |
9 (RLIN) | 261189 |
650 24 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA | |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada | Knowledge - Discourse. |
9 (RLIN) | 261190 |
700 1# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE PERSONA | |
Nombre de persona | Della Peruta, Maria Rosaria. |
9 (RLIN) | 261191 |
700 1# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE PERSONA | |
Nombre de persona | Carayannis, Elias G. |
9 (RLIN) | 261192 |
776 08 - ENTRADA/ENLACE A UN FORMATO FÍSICO ADICIONAL | |
Información de relación/Frase instructiva de referencia | Printed edition: |
Número Internacional Estándar del Libro | 9783319055664 |
856 40 - LOCALIZACIÓN Y ACCESO ELECTRÓNICOS | |
Identificador Uniforme del Recurso | <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-05567-1">http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-05567-1</a> |
912 ## - | |
-- | ZDB-2-ENG |
929 ## - | |
-- | COM |
942 ## - ELEMENTOS DE PUNTO DE ACCESO ADICIONAL (KOHA) | |
Tipo de ítem Koha | Libro electrónico |
No hay ítems disponibles.