https://koha.ing.unlp.edu.ar/logo-sii.jpg

Student Entrepreneurship in the Social Knowledge Economy (Registro nro. 27908)

Detalles MARC
000 -CABECERA
campo de control de longitud fija 04925Cam#a22004815i#4500
001 - NÚMERO DE CONTROL
campo de control INGC-EBK-000480
003 - IDENTIFICADOR DEL NÚMERO DE CONTROL
campo de control AR-LpUFI
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN
campo de control 20220927105908.0
007 - CAMPO FIJO DE DESCRIPCIÓN FÍSICA--INFORMACIÓN GENERAL
campo de control de longitud fija cr nn 008mamaa
008 - DATOS DE LONGITUD FIJA--INFORMACIÓN GENERAL
campo de control de longitud fija 140520s2014 gw | s |||| 0|eng d
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL ESTÁNDAR DEL LIBRO
Número Internacional Estándar del Libro 9783319055671
024 7# - IDENTIFICADOR DE OTROS ESTÁNDARES
Número estándar o código 10.1007/978-3-319-05567-1
Fuente del número o código doi
050 #4 - SIGNATURA TOPOGRÁFICA DE LA BIBLIOTECA DEL CONGRESO
Número de clasificación HB615
072 #7 - CÓDIGO DE CATEGORÍA DE MATERIA
Código de categoría de materia KJH
Fuente bicssc
072 #7 - CÓDIGO DE CATEGORÍA DE MATERIA
Código de categoría de materia BUS025000
Fuente bisacsh
100 1# - ENTRADA PRINCIPAL--NOMBRE DE PERSONA
Nombre de persona Del Giudice, Manlio.
9 (RLIN) 261185
245 10 - MENCIÓN DE TÍTULO
Título Student Entrepreneurship in the Social Knowledge Economy
Medio [libro electrónico] : ;
Resto del título Successful Cases and Management Practices /
Mención de responsabilidad, etc. by Manlio Del Giudice, Maria Rosaria Della Peruta, Elias G. Carayannis.
260 #1 - PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, ETC.
Lugar de publicación, distribución, etc. Cham :
Nombre del editor, distribuidor, etc. Springer International Publishing :
-- Imprint: Springer,
Fecha de publicación, distribución, etc. 2014.
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA
Extensión xiv, 146 p. :
Otras características físicas il.
336 ## - TIPO DE CONTENIDO
Término de tipo de contenido text
Código de tipo de contenido txt
Fuente rdacontent
337 ## - TIPO DE MEDIO
Nombre/término del tipo de medio computer
Código del tipo de medio c
Fuente rdamedia
338 ## - TIPO DE SOPORTE
Nombre/término del tipo de soporte online resource
Código del tipo de soporte cr
Fuente rdacarrier
347 ## - CARACTERÍSTICAS DEL ARCHIVO DIGITAL
Tipo de archivo text file
Formato de codificación PDF
Fuente rda
490 1# - MENCIÓN DE SERIE
Mención de serie Innovation, Technology, and Knowledge Management,
Número Internacional Normalizado para Publicaciones Seriadas 2197-5698
505 0# - NOTA DE CONTENIDO CON FORMATO
Nota de contenido con formato Part 1 The institutional dimension of entrepreneurship: background and foundations of research perspectives -- Chapter 1 Processes of entrepreneurship and new venture creation -- Chapter 2 Managing the entrepreneurial process: the relationship between universities and early entrepreneurship -- Chapter 3 New business creation, entrepreneurial will and need of achievement -- Part II Customizing academic resources to graduate entrepreneurial specificities -- Role of new technologies in re-inventing Educational Paradigms -- Chapter 5 Open source environments in Education: Beyond Virtual Learning Environments -- Chapter 6 Designing an entrepreneurial profile in higher educational systems -- Part III Gender, ethnicity and cultural background differences in student entrepreneurship -- Academic training program in entrepreneurship, reference models and family business background -- Chapter 8 Student immigrants and the usefulness of diversity: the new face of entrepreneurship -- Chapter 9 Female young entrepreneurship: practical evidence.
520 ## - SUMARIO, ETC.
Sumario, etc. Traditionally, the study of entrepreneurial behavior focuses on such factors as (i) the personality characteristics that distinguish the entrepreneur from non-entrepreneur and (ii) demographic characteristics such gender, age, familiar antecedents, and education. With particular respect to investigating the development, acquisition, and dissemination of entrepreneurial skills and behaviors, the authors focus on the university environment, as a locus of research and innovation, where students are exposed to a wide variety of influences that are enhanced by a high degree of connectivity.     The underlying theme of this volume is to develop our understanding of the sociology of student entrepreneurial behavior and in doing so attempt to synthesize literature investigating individual talent with the literature on concurrent knowledge sourcing in the pursuit of entrepreneurial activities. Specifically, the authors investigate the degree to which access to diverse knowledge (in addition to such psychological characteristics and tolerance of ambiguity and risk taking) influences the nature and probability of entrepreneurial success. Moreover, they explore the role of social media and social networking in facilitating access to distributed and disparate information and knowledge.  Their research addresses such timely questions as: Where do entrepreneurial opportunities come from? How can higher education best stimulate the creation of firms emanating from young and smart minds in colleges and universities? What is the value of MOOCs for frequent, early, and â_othickâ__ communication among the various specialties needed to accomplish entrepreneurial projects? How do we know whether social media affect studentsâ_T responses to new knowledge and new ideas? To what extent do educational practices affect racial and ethnic differences in student entrepreneurship? What is the role of the indigenous minority student entrepreneur in establishing high-technology firms? The result is a multi-dimensional approach that sheds light on the dynamics of education, knowledge creation, social networking, innovation, and new business development.  .
650 #0 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada Entrepreneurship.
9 (RLIN) 260967
650 #0 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada Mass media.
9 (RLIN) 261186
650 #0 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada Communication.
9 (RLIN) 260294
650 #0 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada Social sciences in mass media.
9 (RLIN) 261187
650 #0 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada Sociology.
9 (RLIN) 261188
650 14 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada Business and Management.
9 (RLIN) 260775
650 24 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada Media Sociology.
9 (RLIN) 261189
650 24 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada Knowledge - Discourse.
9 (RLIN) 261190
700 1# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE PERSONA
Nombre de persona Della Peruta, Maria Rosaria.
9 (RLIN) 261191
700 1# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE PERSONA
Nombre de persona Carayannis, Elias G.
9 (RLIN) 261192
776 08 - ENTRADA/ENLACE A UN FORMATO FÍSICO ADICIONAL
Información de relación/Frase instructiva de referencia Printed edition:
Número Internacional Estándar del Libro 9783319055664
856 40 - LOCALIZACIÓN Y ACCESO ELECTRÓNICOS
Identificador Uniforme del Recurso <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-05567-1">http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-05567-1</a>
912 ## -
-- ZDB-2-ENG
929 ## -
-- COM
942 ## - ELEMENTOS DE PUNTO DE ACCESO ADICIONAL (KOHA)
Tipo de ítem Koha Libro electrónico

No hay ítems disponibles.

BIBLIOTECA CENTRAL
    Calle 115 y 47 - (CP1900) La Plata
    Tel: (0221) 423-6689  int 118 -
    Email: bibcentral@ing.unlp.edu.ar
    Horario de atención: Lunes a Viernes de 8 a 19 hs..
    +54 2215900419

Con tecnología Koha