Educational Data Mining (Registro nro. 27736)
[ vista simple ]
000 -CABECERA | |
---|---|
campo de control de longitud fija | 03357Cam#a22003855i#4500 |
001 - NÚMERO DE CONTROL | |
campo de control | INGC-EBK-000308 |
003 - IDENTIFICADOR DEL NÚMERO DE CONTROL | |
campo de control | AR-LpUFI |
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN | |
campo de control | 20220927105758.0 |
007 - CAMPO FIJO DE DESCRIPCIÓN FÍSICA--INFORMACIÓN GENERAL | |
campo de control de longitud fija | cr nn 008mamaa |
008 - DATOS DE LONGITUD FIJA--INFORMACIÓN GENERAL | |
campo de control de longitud fija | 131106s2014 gw | s |||| 0|eng d |
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL ESTÁNDAR DEL LIBRO | |
Número Internacional Estándar del Libro | 9783319027388 |
024 7# - IDENTIFICADOR DE OTROS ESTÁNDARES | |
Número estándar o código | 10.1007/978-3-319-02738-8 |
Fuente del número o código | doi |
050 #4 - SIGNATURA TOPOGRÁFICA DE LA BIBLIOTECA DEL CONGRESO | |
Número de clasificación | Q342 |
072 #7 - CÓDIGO DE CATEGORÍA DE MATERIA | |
Código de categoría de materia | UYQ |
Fuente | bicssc |
072 #7 - CÓDIGO DE CATEGORÍA DE MATERIA | |
Código de categoría de materia | COM004000 |
Fuente | bisacsh |
245 10 - MENCIÓN DE TÍTULO | |
Título | Educational Data Mining |
Medio | [libro electrónico] : ; |
Resto del título | Applications and Trends / |
Mención de responsabilidad, etc. | edited by Alejandro Peña-Ayala. |
260 #1 - PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, ETC. | |
Lugar de publicación, distribución, etc. | Cham : |
Nombre del editor, distribuidor, etc. | Springer International Publishing : |
-- | Imprint: Springer, |
Fecha de publicación, distribución, etc. | 2014. |
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA | |
Extensión | xviii, 468 p. : |
Otras características físicas | il. |
336 ## - TIPO DE CONTENIDO | |
Término de tipo de contenido | text |
Código de tipo de contenido | txt |
Fuente | rdacontent |
337 ## - TIPO DE MEDIO | |
Nombre/término del tipo de medio | computer |
Código del tipo de medio | c |
Fuente | rdamedia |
338 ## - TIPO DE SOPORTE | |
Nombre/término del tipo de soporte | online resource |
Código del tipo de soporte | cr |
Fuente | rdacarrier |
347 ## - CARACTERÍSTICAS DEL ARCHIVO DIGITAL | |
Tipo de archivo | text file |
Formato de codificación | |
Fuente | rda |
490 1# - MENCIÓN DE SERIE | |
Mención de serie | Studies in Computational Intelligence, |
Número Internacional Normalizado para Publicaciones Seriadas | 1860-949X ; |
Designación de volumen o secuencia | 524 |
520 ## - SUMARIO, ETC. | |
Sumario, etc. | This book is devoted to the Educational Data Mining arena. It highlights works that show relevant proposals, developments, and achievements that shape trends and inspire future research. After a rigorous revision process sixteen manuscripts were accepted and organized into four parts as follows: ·    Profile: The first part embraces three chapters oriented to: 1) describe the nature of educational data mining (EDM); 2) describe how to pre-process raw data to facilitate data mining (DM); 3) explain how EDM supports government policies to enhance education. ·    Student modeling: The second part contains five chapters concerned with: 4) explore the factors having an impact on the students academic success; 5) detect student's personality and behaviors in an educational game; 6) predict students performance to adjust content and strategies; 7) identify students who will most benefit from tutor support; 8) hypothesize the student answer correctness based on eye metrics and mouse click. ·    Assessment: The third part has four chapters related to: 9) analyze the coherence of student research proposals; 10) automatically generate tests based on competences; 11) recognize students activities and visualize these activities for being presented to teachers; 12) find the most dependent test items in students response data. ·    Trends: The fourth part encompasses four chapters about how to: 13) mine text for assessing students productions and supporting teachers; 14) scan student comments by statistical and text mining techniques; 15) sketch a social network analysis (SNA) to discover student behavior profiles and depict models about their collaboration; 16) evaluate the structure of interactions between the students in social networks. This volume will be a source of interest to researchers, practitioners, professors, and postgraduate students aimed at updating their knowledge and find targets for future work in the field of educational data mining. |
650 14 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA | |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada | Engineering. |
9 (RLIN) | 259622 |
650 24 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA | |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada | Computational Intelligence. |
9 (RLIN) | 259845 |
650 24 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA | |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada | Artificial Intelligence (incl. Robotics). |
9 (RLIN) | 259846 |
700 1# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE PERSONA | |
Nombre de persona | Peña-Ayala, Alejandro, |
Término indicativo de función/relación | ed. |
9 (RLIN) | 260731 |
776 08 - ENTRADA/ENLACE A UN FORMATO FÍSICO ADICIONAL | |
Información de relación/Frase instructiva de referencia | Printed edition: |
Número Internacional Estándar del Libro | 9783319027371 |
856 40 - LOCALIZACIÓN Y ACCESO ELECTRÓNICOS | |
Identificador Uniforme del Recurso | <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-02738-8">http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-02738-8</a> |
912 ## - | |
-- | ZDB-2-ENG |
929 ## - | |
-- | COM |
942 ## - ELEMENTOS DE PUNTO DE ACCESO ADICIONAL (KOHA) | |
Tipo de ítem Koha | Libro electrónico |
No hay ítems disponibles.